Obs Anloo “Wandelt voor water”

Alle leerlingen van obs Anloo hebben woensdag 20 maart met enkele liters water in hun rugzak gewandeld voor stichting SIMAVI.  Een wandeling van ongeveer 6 kilometer in de omgeving van het mooie Anloo. Zo konden de leerlingen zelf ervaren wat het betekent voor kinderen in diverse delen van Afrika om dagelijks aan goed drinkwater te komen. Dit jaar gaan de opbrengsten naar goede doelen in Tanzania en zal worden besteed aan de verbetering van de waterkwaliteit en hygiëne.

Het statiegeld  van de gebruikte flessen wordt aan de totale opbrengst toegevoegd, om zo het totaalbedrag nog eens te kunnen vergroten. Ook de flessendoppen gingen naar een goed doel; De doppeninzamelingsactie  voor blindengeleidehonden.

Al met al een zeer geslaagde actie!