Voorleesontbijt

Afgelopen woensdag hebben de kinderen van OBS Anloo genoten van een digitaal voorleesontbijt. Met lekkers voor iedereen. Omdat voorlezen heel belangrijk blijft.

De ouderraad van OBS Anloo had ervoor gezorgd dat bij alle kinderen en teamleden thuis een ontbijttas werd bezorgd met daarin een lekker ontbijt. Meester Ruud vertelde aan de verschillende groepen online een verhaal.

Het verhaal voor de bovenste groepen speelde zich af rond kerst. Een keizer was ’s avonds in de school op zoek naar het kerstverhaal. Hij wilde alleen het echte kerstverhaal horen. Niemand van de soldaten, de koks en de dienaren kon het echte verhaal vinden. De keizer werd steeds bozer en iedereen moest in de hoek gaan staan. Uiteindelijk kwam een verwaarloosde man binnen, met kapotte schoenen en een versleten jas. De keizer joeg hem de school uit en ging hem achterna. Tot halverwege Gasteren en Anderen, daar vond de keizer alleen nog de versleten jas. De keizer had het koud gekregen, deed de jas aan en ging terug naar school. Daar vertelde hij iedereen dat hij zijn lesje wel geleerd had en dat hij dankbaar was met alles en iedereen.