Fruitbomen geplant

Het planten van fruitbomen en vruchtenstruiken is de volgende stap in een steeds groener wordend schoolplein achter Obs Anloo. Na de moestuin, een bloemenrand, een speelbosje en een insectenhotel is nu een klein fruitbos geplant. Er staan drie appelbomen en twee perenbomen, daartussen komen rode bessen, zwarte bessen, kruisbessen en frambozen.

De enthousiaste vrijwilligers hebben de moestuin weer verdeeld onder de kinderen. Binnenkort gaan ze zaaien en planten. Vorig jaar had de moestuin zo’n grote opbrengst dat de kinderen aan het eind van het seizoen zelfs groente hebben verkocht. Hopelijk volgt aan het eind van het seizoen weer een maaltijd met de groenten uit de moestuin, afgesloten met een toetje met verse vruchten en kruidenthee met appeltaart. Alles uit eigen tuin, hoe mooi is dat!