Het speeltoestel is er!

Het nieuwe speeltoestel van Anloo is direct na de herfstvakantie in gebruik genomen. Wethouder Bas Luinge heeft het lint doorgeknipt en de jongste en de oudste leerling van de school hebben de glijbanen als eerste gebruikt. Daarna werd er door de leerlingen volop gespeeld.

Het oude speeltoestel was in 2020 afgekeurd. Een commissie van teamleden en ouders heeft een enquête onder de leerlingen gehouden en een speeltoestel uitgezocht. De school en de leerlingen hebben geld ingezameld met allerlei acties waaronder een spectaculaire sponsorloop. Samen met giften van sponsoren en de kinderen zelf en door een goede samenwerking met de gemeente is er een mooi speeltoestel gekocht.

“We zijn erg blij met het nieuwe speeltoestel,’ zegt directeur Jongman. ‘Een goede speelgelegenheid voor de kinderen is belangrijk. Niet alleen onder schooltijd. Het schoolplein van Obs Anloo is ook buiten schooltijd vrij toegankelijk en wordt gebruikt door leerlingen en kinderen uit de buurt. Iedereen is van harte welkom om te komen klimmen en klauteren.’