Schoolmoestuin in de prijzen

Anloo Vergroent, waaronder de schoolmoestuin valt, heeft de prijs voor het beste circulaire burgerinitiatief van Drenthe gewonnen. Deze aanmoedigingsprijs, in het leven geroepen door De Natuur en Milieufederatie Drenthe, is op 8 februari uitgereikt in de Week van de Circulaire Economie.

Anloo Vergroent is een bewonersinitiatief dat structureel bijdraagt aan bijdraagt aan de lokale deeleconomie met een schoolmoestuin, minibieb en zadenbieb. Met behulp van vrijwilligers worden kinderen betrokken bij het gehele proces – van zaaien tot oogsten en vervolgens samen koken en eten. “De jury vindt de lokale impact en de sterke verbinding met het onderwijs erg waardevol. De minibieb en zadenbieb trekken niet alleen inwoners maar ook veel wandelaars aan, een succes dus!” Aldus de jury.

Karin Elema en Janny Scholtens hebben de circulaire bokaal namens Anloo Vergroent in ontvangst genomen. “Het winnen van deze prijs geeft ons nieuwe energie en enthousiasme, maar ook erkenning en bekendheid. Daarnaast willen we nog heel graag tuingereedschap bij de moestuin. Met deze prijs kunnen we daar meteen werk van maken!” aldus Karin en Janny.