Kinderboekenweek

Vorige week was de Kinderboekenweek. het thema was Bij Mij Thuis. We openden de week met een speurtocht op het schoolplein waar we moesten uitzoeken in wat voor huizen de meesters en juffen wonen en wat hun favoriete plekje in het huis is. Verder hadden we natuurlijk de voorleeswedstrijd in de klassen. Esben won de wedstrijd in groep 1/2/3 en Menso die in groep 4/5/6. Jeffrey won de finale van de voorleeswedstrijd van groep 7/8 en mag daarmee meedoen met de voorleeswedstrijd van alle scholen in de gemeente Aa en Hunze. De winnaar daarvan gaat door naar de voorleeswedstrijd van Drenthe.

Natuurlijk hebben we in de Kinderboekenweek extra veel gelezen.

Op vrijdagmiddag hebben we de Kinderboekenweek afgesloten met het spel Over De Streep aan de hand van stellingen en met het zingen van en dansen op het lied Bij Mij Thuis.