Sinterklaas

Even leek het erop dat ze niet zouden komen. De sneeuw en de gladde wegen maakten het spannend. Glibberend over de gladde steentjes kwamen twee pieten naar school gelopen. Ze hadden de staf van Sinterklaas bij zich, maar Sinterklaas was er niet bij. De pieten wilden wel doen alsof ze Sinterklaas waren, maar daar waren de kinderen het niet mee eens!
De politie kwam ook even langs. Die nacht was er een man op het dak gesignaleerd en in de cel gezet. Zijn signalement klonk heel bekend: een baard, een mijter, een tabberd. Gelukkig had de agent het zelf ook door en bracht hij Sinterklaas met sirene en zwaailichten snel naar de school. Toen kon het feest beginnen!
Alle groepen hebben bezoek gehad van Sinterklaas en de pieten. Sinterklaas en de pieten genoten van de leuke stukjes en spelletjes die de kinderen hadden bedacht. De kinderen van groep 4 t/m 8 hadden Sinterklaas geholpen door het maken van surprises en gedichten. De afgelopen dagen stonden die te pronken in de Schatkamer van Sinterklaas. De meester, de juffen en de vrijwilligers kregen een lekkere chocoladeletter met een gedicht. Het was weer een geweldig Sinterklaasfeest!